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Human Interface Guidelines/글

HIG 번역) Visual Design - Branding

by jum0 2020. 6. 29.

Branding

Successful branding involves more than just adding brand assets to your app. Great apps express unique brand identity through smart font, color, and image decisions. Provide enough branding to give people context in your app, but not so much that it becomes a distraction.

성공적인 브랜딩은 단순히 브랜드 assets을 앱에 추가하는 것보다 더 많은 것을 포함합니다. 최고의 앱은 smart font, 색, 이미지 결정들을 통해 독특한 브랜드 정체성을 드러냅니다. 컨텍스트에서 사용자에게 충분한 브랜딩을 제공하지만, 너무 많은 것들은 사용자들의 집중을 방해할 수 있습니다.

Incorporate refined, unobtrusive branding. People use your app to be entertained, get information, or get things done, not to watch an advertisement. For the best experience, subtly incorporate your brand through your app’s design. Using colors from your app icon throughout your interface is one great way to provide context in your app.

정제되고 필요 이상의 관심을 끌지 않는 브랜딩을 포함하세요. 사용자들은 앱을 통해 즐겁고, 정보를 얻으면 무언가를 마치기 위해 사용합니다. 광고를 보기 위해서가 아닙니다. 최고의 경험을 선사하기 위해서, 앱 디자인을 통해 미묘하게 브랜드를 포함하세요. 인터페이스 전체적으로 앱 아이콘의 색을 사용하는 것은 앱의 컨텍스트를 제공하는 최고의 방법 중에 하나입니다.

Don’t let branding get in the way of great app design. Above all, make your app feel like an iOS app. Ensure that it's intuitive, easy to navigate, easy to use, and focuses on content. Even if your app is available on other platforms, avoid diluting your design by focusing too much on consistent branding.

최고의 앱 디자인에 브랜딩이 방해가 되지 않도록 하세요. 특히, iOS 앱처럼 만드세요. 직관적이며, 이동하기 쉽고, 사용하기 쉬우며 콘텐츠에 집중할 수 있도록 하세요. 앱이 다른 플랫폼에서 이용 가능하더라도, 일관된 브랜딩에 너무 초점을 맞추어 디자인을 해치는 것을 피하세요.

Defer to content over branding. Showing a persistent bar at the top of the screen that does nothing but display brand assets means there’s less room for viewing content. Instead, consider less intrusive ways to implement branding, such as using a custom color scheme or font, or subtly customizing the background.

브랜딩을 넘어 콘텐츠에 집중하세요. 화면의 상단에 브랜드 assets을 보여주는 것 외에는 아무것도 하지 않는 persistent bar를 보여주는 것은 콘텐츠 보여주는 것을 위한 공간이 더 적어지는 것을 의미합니다. 대신에, 커스텀 색 테마나 폰트 또는 미묘하게 커스터마이징된 배경을 통해, 브랜딩을 구현하는데 방해가 되는 방법은 크게 고려하지 마세요.

Resist the temptation to display your logo throughout your app. Avoid displaying a logo throughout your app unless it’s necessary for providing context. This is especially important in navigation bars, where a title is more helpful.

앱에 전체적으로 로고를 보여주고 싶은 유혹을 참으세요. 컨텍스트를 제공하는데 필요하지 않다면, 앱에 전체적으로 로고 보여주는 것을 피하세요. 이것은 내비게이션 bars에서 특히 중요한데, 이곳에서는 제목이 유용합니다.

Adhere to Apple's trademark guidelines. Apple trademarks should not appear in your app name or imagery. See Apple Trademark List and Guidelines for Using Apple Trademarks.

애플의 트레이드마크 가이드라인을 고수하세요. 애플의 트레이드마크는 앱의 이름이나 이미지에서 나타나서는 안됩니다. 다음 문서를 확인하세요.

TIP
The App Store offers more opportunities to highlight your brand. For guidance, see App Store Marketing Guidelines.

앱 스토어는 브랜드를 강조하기 위해서 더 많은 기회를 제공합니다. 가이드는 다음 문서를 참조해 주세요.



수정해야 할 부분이 있다면 알려주세요!

감사합니다!

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