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Human Interface Guidelines/글

HIG 번역) Visual Design - Adaptivity and Layout

by jum0 2020. 6. 5.

Adaptivity and Layout

People generally want to be able to use their favorite apps on all of their devices and in any context. In an iOS app, you can configure interface elements and layouts to automatically change shape and size on different devices, during multitasking on iPad, in split view, when the screen rotates, and more. It’s important to design an adaptable interface that provides a great experience in any environment.

사용자들은 일반적으로 모든 기기에서 그리고 어떤 상황 속에서도 그들이 좋아하는 앱을 사용할 수 있기를 원합니다. iOS 앱에서는, 인터페이스 요소와 레이아웃을 구성하여 iPad의 멀티 태스킹 중 분할 뷰, 화면이 회전할 때 등 다양한 기기의 모양과 크기를 자동으로 변경할 수 있습니다. 어떤 환경이든지 최고의 경험을 제공하도록 적응하는 인터페이스를 디자인하는 것은 중요합니다.

Device Screen Sizes and Orientations

iOS devices come in a variety of screen sizes and can be used in either portrait or landscape orientation.

iOS 기기는 다양한 화면 크기로 제공되고, 세로 또는 가로 방향으로 사용될 수 있습니다.

If your app runs on a specific device, make sure it runs on every screen size for that device. In other words, an iPhone-only app must run on every iPhone screen size and an iPad-only app must run on every iPad screen size.

앱이 특정 기기에서 작동할 때, 그 기기의 모든 화면 크기에서 작동하도록 하세요. 다른 말로, 아이폰에서만 이용 가능한 앱은 모든 아이폰의 화면 크기에서 작동해야만 하고, 아이패드에서만 이용 가능한 앱은 모든 아이패드 화면 크기에서 작동해야만 합니다.

 

Device Portrait dimensions Landscape dimensions
12.9" iPad Pro 2048px × 2732px 2732px × 2048px
11" iPad Pro 1668px × 2388px 2388px × 1668px
10.5" iPad Pro 1668px × 2224px 2224px × 1668px
9.7" iPad 1536px × 2048px 2048px × 1536px
7.9" iPad mini 4 1536px × 2048px 2048px × 1536px
iPhone XS Max 1242px × 2688px 2688px × 1242px
iPhone XS 1125px × 2436px 2436px × 1125px
iPhone XR 828px × 1792px 1792px × 828px
iPhone X 1125px × 2436px 2436px × 1125px
iPhone 8 Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 8 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone 7 Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 7 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone 6s Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 6s 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone SE 640px × 1136px 1136px × 640px

To learn how screen resolution impacts your app’s artwork, see Image Size and Resolution.

화면 해상도가 앱의 삽화에 어떻게 영향을 미치는지 배우기 위해 Image Size and Resolution 문서를 참조하세요.

Auto Layout

Auto Layout is a development tool for constructing adaptive interfaces. Using Auto Layout, you can define rules (known as constraints) that govern the content in your app. For example, you can constrain a button so it’s always horizontally centered and positioned eight points below an image, regardless of the available screen space.

오토 레이아웃은 적응 가능한 요소를 구성하기 위한 개발 도구입니다. 오토 레이아웃을 사용하여 앱에서 콘텐츠를 관리하는 규칙(제약이라고 알려진)을 정의할 수 있습니다. 예를 들어, 버튼에 제약을 걸어 사용할 수 있는 화면의 공간에 관계없이, 항상 수평으로 가운데 그리고 사진의 8 포인트 아래 위치시킬 수 있습니다.

Auto Layout automatically readjusts layouts according to the specified constraints when certain environmental variations (known as traits) are detected. You can set your app to dynamically adapt to a wide range of traits, including:

오토 레이아웃은 자동으로 어떤 환경적인 변화(traits라고 알려진)가 감지될 때 자동으로 특정화 된 제약을 바탕으로 레이아웃을 다시 조절합니다. traits의 넓은 범위에 동적으로 대응하기 위해 앱을 설정할 수 있는데, 다음을 포함합니다:

  • Different device screen sizes, resolutions, and color gamuts (sRGB/P3)
  • 여러 기기의 화면 크기, 해상도, 색 전반
  • Different device orientations (portrait/landscape)
  • 여러 기기의 화면 방향 (세로/가로)
  • Split view
  • 분할 뷰
  • Multitasking modes on iPad
  • 아이패드에서의 멀티태스킹 모드
  • Dynamic Type text-size changes
  • 동적 유형 텍스트 크기의 변화
  • Internationalization features that are enabled based on locale (left-to-right/right-to-left layout direction, date/time/number formatting, font variation, text length)
  • Locale(좌우/우좌 레이아웃 방향, 날짜/시간/숫자 형식, 글꼴 변동, 텍스트 길이)을 기준으로 활성화되는 국제화 기능
  • System feature availability (3D Touch)
  • 시스템 기능 이용 가능성 (3D Touch)

For developer guidance, see Auto Layout Guide and UITraitCollection.

Auto Layout Guide 및 UITraitCollection과 관련된 개발자 가이드는 다음 문서를 참조하세요.

Layout Guides and Safe Area

Layout guides define rectangular regions that don’t actually appear visibly onscreen, but aid with the positioning, alignment, and spacing of content. The system includes predefined layout guides that make it easy to apply standard margins around content and restrict the width of text for optimal readability. You can also define custom layout guides.

레이아웃 가이드는 화면에 실제로 시각적으로 나타나지는 않지만 위치, 정렬 및 콘텐츠의 여백 등에 도움을 주는 직사각형 영역으로 정의합니다. 시스템은 최적의 가독성을 위해 콘텐츠 주위의 표준 여백을 쉽게 적용하고 텍스트의 폭을 제한하는 사전에 정의된 레이아웃 가이드를 포함합니다. 또한 커스텀 레이아웃 가이드를 정의할 수도 있습니다.

Adhere to the safe area and layout margins defined by UIKit. These layout guides ensure appropriate insetting based on the device and context. The safe area also prevents content from underlapping the status bar, navigation bar, toolbar, and tab bar. Standard system-provided views automatically adopt a safe area layout guide.

UIKit에 의해  정의된 safe area 및 레이아웃 여백을 준수하세요. 이러한 레이아웃 가이드는 기기 및 콘텍스트를 따라 적절한 내부 설정(insetting)을 보장합니다. Safe area는 또한 콘텐츠가 status bar, navigation bar, toolbar 및 tab bar 아래에 겹치는 것을 방지합니다. 시스템이 제공하는 표준 뷰는 자동으로 safe area 레이아웃 가이드를 채택합니다.

For developer guidance, see UILayoutGuidelayoutMarginsGuidereadableContentGuide, and safeAreaLayoutGuide.

UILayoutGuide, layoutMarginsGuide, readableContentGuide 및 safeAreaLayoutGuide와 관련된 개발자 가이드는 다음 문서를 참조하세요.

Size Classes

Size classes are traits that are automatically assigned to content areas based on their size. The system defines two size classes, regular (denotes expansive space) and compact (denotes constrained space), which describe the height and width of a view.

Size classes는 크기에  따라 콘텐츠 영역에 자동으로 할당되는 특성입니다. 시스템은 두 개의 size classes를 정의하는데, 뷰의 높이와 폭을 설명하는 regular(expansive space를 나타내는)와 compact(constrained space를 나타내는)입니다.

A view may possess any combination of size classes:

뷰는 다음과 같은 size classes의 결합을 가질 수 있습니다:

  • Regular width, regular height
  • Compact width, compact height
  • Regular width, compact height
  • Compact width, regular height

As with other environmental variations, iOS dynamically makes layout adjustments based on the size classes of a content area. For example, when the vertical size class changes from compact height to regular height — perhaps because the user rotated the device from landscape to portrait orientation — tab bars may become taller.

다른 환경적인 변화에  따라, iOS는 콘텐츠 영역의 size classes에 따라 레이아웃을 동적으로 조절합니다. 예를 들어, 수직의 size class가 compact height에서 regular hieght로 변경될 때 - 아마 사용자가 기기를 가로 방향에서 세로 방향으로 돌려서 - tab bars의 높이는 더 길어집니다.

Device Size Classes

Different size class combinations apply to the full-screen experience on different devices, based on screen size.

화면의 크기에 따라 다양한 기기의 전체 화면 경험에 여러 size class 조합이 적용됩니다.

Device Portrait orientation Landscape orientation
12.9" iPad Pro Regular width, regular height Regular width, regular height
11" iPad Pro Regular width, regular height Regular width, regular height
10.5" iPad Pro Regular width, regular height Regular width, regular height
9.7" iPad Regular width, regular height Regular width, regular height
7.9" iPad mini 4 Regular width, regular height Regular width, regular height
iPhone XS Max Compact width, regular height Regular width, compact height
iPhone XS Compact width, regular height Compact width, compact height
iPhone XR Compact width, regular height Regular width, compact height
iPhone X Compact width, regular height Compact width, compact height
iPhone 8 Plus Compact width, regular height Regular width, compact height
iPhone 8 Compact width, regular height Compact width, compact height
iPhone 7 Plus Compact width, regular height Regular width, compact height
iPhone 7 Compact width, regular height Compact width, compact height
iPhone 6s Plus Compact width, regular height Regular width, compact height
iPhone 6s Compact width, regular height Compact width, compact height
iPhone SE Compact width, regular height Compact width, compact height

Multitasking Size Classes

On iPad, size classes also apply when your app runs in a multitasking configuration.

아이패드에서, 앱이 멀티태스킹 환경에서 실행될 때 size classes는 역시 적용됩니다.

Device
Mode
Portrait orientation
Landscape orientation
12.9" iPad Pro 2/3 split view Compact width, regular height Regular width, regular height
  1/2 split view N/A Regular width, regular height
  1/3 split view Compact width, regular height Compact width, regular height
11" iPad Pro 2/3 split view Compact width, regular height Regular width, regular height
  1/2 split view N/A Compact width, regular height
  1/3 split view Compact width, regular height Compact width, regular height
10.5" iPad Pro 2/3 split view Compact width, regular height Regular width, regular height
  1/2 split view N/A Compact width, regular height
  1/3 split view Compact width, regular height Compact width, regular height
9.7" iPad 2/3 split view Compact width, regular height Regular width, regular height
  1/2 split view N/A Compact width, regular height
  1/3 split view Compact width, regular height Compact width, regular height
7.9" iPad mini 4 2/3 split view Compact width, regular height Regular width, regular height
  1/2 split view N/A Compact width, regular height
  1/3 split view Compact width, regular height Compact width, regular height

General Layout Considerations

Ensure that primary content is clear at its default size. People shouldn’t have to scroll horizontally to read important text, or zoom to see primary images, unless they choose to change the size.

기본 콘텐츠가 기본 크기에서 명확하도록 보장하세요. 사용자들은 크기를 변경하지 않는 한, 중요한 텍스트를 읽기 위해 수평으로 스크롤하거나 기본 이미지를 보기 위해 zoom 할 필요가 없어야 합니다.

Maintain an overall consistent appearance throughout your app. In general, elements with similar functions should look similar.

앱 전체에 걸쳐서 일관된 모양을 유지하세요. 일반적으로, 비슷한 기능을 가진 요소들은 비슷한 모습을 띄어야 합니다.

Use visual weight and balance to convey importance. Large items catch the eye and appear more important than smaller ones. Larger items are also easier to tap, which is especially important when an app is used in distracting surroundings, such as in the kitchen or a gym. In general, place principal items in the upper half of the screen and — in a left-to-right reading context — near the left side of the screen.

중요성을 전달하기 위해 시각적인 무게 외 균형을 이용하세요. 큰 항목은 눈길을 사로잡고 작은 것보다 더 중요한 것처럼 보입니다. 더 큰 항목은 또한 tap 하기 쉬우며, 특히 부엌이나 체육관과 같이 주변 환경을 어지럽히는데 앱이 사용될 때 중요합니다. 일반적으로, 주요 항목을 화면 상단과 왼쪽에서 오른쪽으로 읽는 콘텍스트에서 화면 왼쪽 근처에 배치하세요.

Use alignment to ease scanning and to communicate organization and hierarchy. Alignment makes an app look neat and organized, helps people focus while scrolling, and makes it easier to find information. Indentation and alignment can also indicate how groups of content are related.

훑어 읽는 것을 편하게 하고 조직 및 계층을 전달하기 위해 정렬 사용하세요. 정렬은 앱을 정돈되고 체계화된 것처럼 보이게 만들어주며, 사용자가 스크롤링을 하는 동안 집중하도록 돕고, 정보를 쉽게 찾을 수 있도록 합니다. 들여 쓰는 것과 정렬은 또한 콘텐츠의 그룹이 어떻게 구성되는지 보여줍니다.

If possible, support both portrait and landscape orientations. People prefer to use apps in different orientations, so it’s best when you can fulfill that expectation.

가능하다면, 세로 및 가로 방향 모두를 지원하세요. 사용자들은 여러 방향으로 앱을 이용하기 희망하여, 그러한 기대에 부응한다면 가장 좋습니다.

Be prepared for text-size changes. People expect most apps to respond when they choose a different text size in Settings. To accommodate some text-size changes, you might need to adjust the layout. For more information about text usage in your app, see Typography.

텍스트 크기의 변화에 대비하세요. 사용자들은 설정에서 여러 텍스트 크기를 선택할 때, 많은 앱들이 대응하기를 예상합니다. 텍스트 크기 변경을 지원하기 위해서, 레이아웃을 조절하는 게 필요합니다. 앱에서 텍스트 사용과 관련된 더 많은 정보는 Typography 문서를 참조하세요.

Provide ample touch targets for interactive elements. Try to maintain a minimum tappable area of 44pt x 44pt for all controls.

인터랙티브 한 요소를 위한 충분한 touch tagets을 제공하세요. 모든 controls에 대해서 최소한 44pt x 44pt의 누룰 수 있는 영역을 유지하도록 하세요.

Preview your app on multiple devices. You can use Simulator (included with Xcode) to preview your app and check for clipping and other layout issues. If your app supports landscape mode, make sure your layouts look great regardless of whether the device was rotated left or right. Upside-down portrait mode is not supported on full-screen iPhones. Some features, like wide color imagery, are best previewed on actual devices.

여러 기기에서 앱을 미리 확인하세요. 시뮬레이터 (Xcode 안에 내장된)를 이용하여 앱을 미리 보고 clipping 및 다른 레이아웃 이슈들을 확인할 수 있습니다. 앱이 가로 모드를 지원한다면, 기기를 왼쪽 또는 오른쪽으로 돌리든 문제없는지 확인하세요. 거꾸로 뒤집는 세로 모드는 아이폰 전체 화면에서 지원되지 않습니다. Wide color imagery와 같은 일부 기능은 실제 기기에서 미리 보는 게 가장 좋습니다.

Apply readability margins when displaying text on larger devices. These margins keep text lines short enough to ensure a comfortable reading experience.

더 큰 기기에서 텍스트를 보여줄 때, 가독성을 위한 여백을 적용하세요. 이러한 여백은 텍스트 라인을 충분히 짧게 유지하여 편안한 읽기 환경을 보장합니다.

Adapting to Changes in Context

Maintain focus on the current content during context changes. Content is your highest priority. Changing focus when the environment changes can be disorienting and frustrating, and can make people feel like they’ve lost control of the app.

콘텍스트가 변하는 동안 현재 콘텐츠에 집중하도록 유지하세요. 콘텐츠는 가장 높은 우선순위를 지닙니다. 환경이 변할 때 집중되는 초점이 변경되는 것은 혼란스럽게 하거나 만족스럽지 않을 수 있고, 사용자가 앱에서 스스로가 통제하지 못한다고 느낄 수 있습니다.

Avoid gratuitous layout changes. When someone rotates a device, the entire layout doesn’t have to change. For example, if your app shows a grid of images in portrait mode, it doesn’t have to present the same images as a list in landscape mode. Instead, it might simply adjust the dimensions of the grid. Try to maintain a comparable experience in all contexts.

불필요한 레이아웃의 변경은 지양하세요. 누군가 기기를 돌릴 때, 전체 레이아웃이 변경될 필요는 없습니다. 예를 들어, 앱이 세로 모드에서 이미지 그리드를 보여준다면, 가로 모드로 같은 이미지를 리스트로 보여줄 필요는 없습니다. 대신에, 간단하게 그리드의 크기를 조정할 수 있습니다. 모든 콘텍스트에서 비교할 수 있는 경험을 유지하도록 노력하세요.

If it’s essential that your app run in a single orientation, support both variants. An app that runs only in landscape mode should be usable regardless of whether the device rotates left or right. An app that runs only in portrait mode should rotate its content 180 degrees when the device rotates 180 degrees — except on iPhone X, which doesn’t support upside-down portrait mode. If your app doesn’t rotate automatically when someone holds the device in the wrong orientation, they’ll know instinctively to rotate it. You don’t need to tell them.

앱을 한 방향으로 실행하는 것이 필수적이라면, 두 가지 변형을 모두 지원하세요. 가로 모드에서만 실행되는 앱은 기기가 왼쪽이나 오른쪽으로 회전하든 상관없이 사용할 수 있어야 합니다. 세로 모드에서만 실행되는 앱은 기기가 180도 회전하는 경우, 위아래가 뒤바뀐 세로 모드를 지원하지 않는 아이폰 X를 제외하고 콘텐츠를 180도 회전해야 합니다. 누군가 기기를 잘못된 방향으로 잡았을 때 앱이 자동으로 회전하지 않는다면, 본능적으로 돌리는 것을 알 것입니다. 굳이 말할 필요는 없습니다.

Customize your app’s response to rotation according to context. A game that lets people move a character by rotating the device, for example, probably shouldn’t switch orientations during gameplay. It could, however, display menus and intro sequences based on the current orientation.

콘텍스트에 따라서 회전했을 때 앱의 반응을 커스텀하세요. 예를 들어, 기기를 회전하여 캐릭터를 움직이는 게임은 진행하는 동안 방향을 아마 바꾸지 않아야 할 것입니다. 하지만, 현재 방향을 기준으로 메뉴와 시퀀스를 표시할 수 있습니다.

Aim to support both iPad and iPhone. People appreciate having the flexibility to run your app on either type of iOS device. If certain features of your app require iPhone-specific hardware — like telephony — consider hiding or disabling those features on iPad and letting people use your app's other features.

아이패드와 아이폰 모두 지원하는 것에 집중하세요. 사용자들은 어떤 종류의 iOS 기기에서든지 앱을 실행할 수 있는 유연성을 가진 것에 감사해합니다. 만약 앱의 특정 기능이 전화와 같이 아이폰만의 하드웨어를 필요로 한다면, 아이패드에서 그러한 기능을 숨기거나 비활성화하여 사용자가 앱의 다른 기능들을 사용할 수 있도록 하세요.

Be mindful of aspect ratio differences when reusing existing artwork. Different screen sizes may have different aspect ratios, causing artwork to appear cropped, letterboxed, or pillarboxed. Make sure that important visual content remains in view on all display sizes.

기존의 아트워크를 재사용할 때는 가로 세로 비율의 차이를 염두에 두세요. 다양한 화면의 크기는 다른 비율을 가지고 있을 수 있어서, 아트워크가 cropped, letterboxed 또는 pillarboxed 되어 보일 수 있습니다. 중요한 시각적인 콘텐츠는 모든 디스플레이 크기에서 보일 수 있도록 유의하세요.

Designing a Full-Screen Experience

Extend visual elements to fill the screen. Make sure backgrounds extend to the edges of the display, and that vertically scrollable layouts, like tables and collections, continue all the way to the bottom.

화면을 채우기 위해 시각적인 요소들을 확장하세요. 배경은 디스플레이 가장자리까지 확장되고, 테이블과 컬렉션과 같이 수직으로 스크롤할 수 있는 레이아웃은 아래로 끝까지 계속 이어지는지 확인하세요.

Avoid explicitly placing interactive controls at the very bottom of the screen and in corners. People use swipe gestures at the bottom edge of the display to access features like the Home screen and app switcher, and these gestures may cancel custom gestures you implement in this area. The far corners of the screen can be difficult areas for people to reach comfortably.

명시적으로 인터랙티브 컨트롤을 화면의 맨 아래와 가장자리에 위치시키는 것은 지양하세요. 사용자는 홈 스크린과 app switcher와 같은 기능에 접근하기 위해 화면의 가장자리 아래를 스와이프 하여 사용하고, 이런 제스처들은 이런 영역에 추가하는 커스텀 제스처를 아마 취소할 것입니다. 화면에서 멀리 있는 가장자리는 사용자가 편하게 접근하기 어려운 영역이 될 수 있습니다.

Inset essential content to prevent clipping. In general, content should be centered and symmetrically inset so it looks great in any orientation, isn’t clipped by rounded corners, isn’t hidden by a sensor housing, and isn’t obscured by the indicator for accessing the Home screen. For best results, use standard, system-provided interface elements and Auto Layout to construct your interface and adhere to the layout guides and safe area defined by UIKit. When the device is in landscape orientation, it may be appropriate for some apps — like games — to place tappable controls in the lower portion of the screen (extending below the safe area) to allow more room for content. Use matching insets when placing controls at the top and bottom of the screen, and leave ample space around the Home indicator so people don't accidentally target it when trying to interact with a control. Because the Home indicator remains centered on the screen, its location relative to your app’s interface may change.

잘리는 것을 방지하기 위해 필수적인 콘텐츠를 삽입하세요. 일반적으로, 콘텐츠는 중앙에 대칭적으로 삽입되어야 어느 방향에서나 보기 좋고, 모서리가 둥글게 잘리지 않으며, sensor housing에 의해 숨겨지지 않고, 홈 스크린에 접근하기 위한 indicator에 의해 가려지지 않습니다. 가종 좋은 결과를 위해서, 시스템에서 제공하는 기본 인터페이스 요소들을 사용하고, 인터페이스를 구성하며 오토 레이아웃을 적용하고 UIKit에 의해 정의된 레이아웃 가이드와 safe area를 준수하세요. 기기가 가로 방향일 때, 게임과 같은 몇몇 앱에서 누룰 수 있는 controls를 화면 아래 부분에 위치시켜 (safe area로 확장하여) 콘텐츠의 더 많은 공간을 확보하는 것이 적절할 것입니다. 화면의 상단과 하단에 controls를 배치할 때 일치하는 insets를 사용하고 홈 indicator 근처에 충분한 공간을 두어, 사용자가 control와 인터랙션 하려고 할 때 우연히 닿지 않도록 하세요. 홈 indicator는 화면의 중앙에 있기 때문에, 앱의 인터페이스와 관련된 위치가 변경될 수 있습니다.

Inset full-width buttons. A button that extends to the edges of the screen might not look like a button. Respect the standard UIKit margins on the sides of full-width buttons. A full-width button appearing at the bottom of the screen looks best when it has rounded corners and is aligned with the bottom of the safe area — which also ensures that it doesn't conflict with the Home indicator.

화면 전체 너비의 버튼을 inset 하세요. 화면의 가장자리까지 확장된 버튼은 버튼처럼 보이지 않을 수 있습니다. 전체 너비 버튼의 측면에 있는 기본 UIKit 여백을 준수하세요. 화면의 아래쪽에 보이는 전체 너비 버튼은 모서리가 둥글고 safe area의 하단과 정렬되어 있을 때 가장 잘 보이고 home indicator와 충돌하지 않도록 합니다.

Don't mask or call special attention to key display features. Don't attempt to hide a device's rounded corners, sensor housing, or indicator for accessing the Home screen by placing black bars at the top and bottom of the screen. Don't use visual adornments like brackets, bezels, shapes, or instructional text to call special attention to these areas, either.

주요 디스플레이 특징에 마스크를 씌우거나 특별한 주의를 기울이지 마세요. 화면의 상단과 하단에 검은 bars를 배치하여 기기의 둥근 코너, sensor housing 또는 홈 스크린  접근을 위한 indicator를 숨기려고 하지 마세요. 괄호, 베젤, 모양 또는 지시하는 텍스트와 같은 시각적인 장식을 사용하여 영역에 특별한 주의를 환기시키지 마세요.

Be mindful of the status bar height. The status bar is taller on full-screen iPhones than on older iPhones. If your app assumes a fixed status bar height for positioning content below the status bar, you must update your app to dynamically position content based on the current device. Note that the status bar on full-screen iPhones doesn't change height when background tasks like voice recording and location tracking are active.

Status bar 높이에 유의하세요. Status bar는 옛날 아이폰보다 전체 화면에서 더 길이가 깁니다. 앱이 콘텐츠를 위치시키기 위해 status bar 아래 고정된 status bar 높이를 갖도록 한다면, 현재 기기에 따라 동적으로 콘텐츠를 위치시키도록 앱을 업데이트해야 합니다. 음성 녹음 및 위치 추적 등 배경 작업이 활성화된 상태라면, 아이폰 전체 화면에 있는 status bar는 높이를 변경할 수 없음에 유의하세요.

If your app currently hides the status bar, reconsider that decision for full-screen iPhones. Full-screen iPhones have more vertical space for content than older iPhones, and the status bar occupies an area of the screen your app probably won't fully utilize. The status bar also displays information people find useful. It should only be hidden in exchange for added value.

앱이 현재 상태 바를 숨긴 경우, 전체 화면에서 그러한 결정을 재고하세요. 전체 화면 아이폰은 이전의 아이폰에 비해 수직으로  콘텐츠를 위한 더 많은 공간을 가지고 있고, 앱 화면의 영역을 차지하는 상태 바는 아마 전부 사용되지는 않을 겁니다. 상태 바는 또한 사용자에게 유용한 정보를 보여줍니다. 상태 바는 새로운 가치를 찾을 수  있을 때만 숨겨져야 합니다.

Allow auto-hiding of the indicator for accessing the Home screen sparingly. When auto-hiding is enabled, the indicator fades out if the user hasn't touched the screen for a few seconds. It reappears when people touch the screen again. This behavior should be enabled only for passive viewing experiences like playing videos or photo slideshows.

홈 화면에 접근하기 위한 indicator의 자동 숨기기를 허용하세요. 자동 숨기기 기능이 활성화 될 때, 사용자가 화면을 몇 초 간 터치하지 않는다면 indicator는 사라집니다. 사용자가 화면을 다시 터치하면 indicator는 다시 나타납니다. 이런 행동들은 비디오를 재생하거나 사진의 슬라이드 쇼와 같이 수동적으로 보는 경험을 할 때만 활성화되어야 합니다.

Additional Layout Considerations

Make sure your website looks great on an edge-to-edge display. See Designing Websites for iPhone X on webkit.org.

웹 사이트가 화면의 가장자리에서 가장자리가지 잘 나타나는지 확인하세요. webkit.org에서 Designing Websites for iPhone X와 관련된 문서를 참조하세요.


수정해야 할 부분이 있다면 알려주세요!

감사합니다!

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