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Human Interface Guidelines/글

HIG 번역) System Capabilities - Notifications

by jum0 2020. 6. 15.

Notifications

Apps can use notifications to provide timely and important information anytime, whether the device is locked or in use. For example, notifications can signal when a message has arrived, an event is about to occur, new data is available, or the status of something has changed. People see notifications on the lock screen, at the top of the screen while using the device, and in Notification Center.

앱은 기기가 잠금 되어 있거나 사용 중인 경우, 시기적절하고 중요한 정보를 언제든지 제공하기 위해서 알림을 사용할 수 있습니다. 예를 들어, 알림은 메시지가 도착했을 때, 이벤트가 발생하기 직전에, 새로운 데이터를 사용할 수 있거나 어떤 상태가  변경되었을 때 신호를 보낼 수 있습니다. 사용자들은 기기를 사용하는 동안에는 화면의 최상단, 잠금 화면에서는 알림 센터에서 알림을 봅니다.

TIP
Notifications can be local or remote. Local notifications originate and are delivered on the same device. A to-do list app might use local notifications to alert someone about an upcoming meeting or due date. Remote notifications, also called push notifications, come from a server. A multiplayer game might use remote notifications to let players know when it’s their move.

알림은 로컬 또는 리모트가 될 수 있습니다. 로컬 알림은 동일한 기기에서 생성되고 전달됩니다. To-do list 앱은 로컬 알림을 사용하여 예정된 미팅 또는 예정일을 사용자에게  알려줍니다. 푸시 알림이라고도 불리는 리모트 알림은 서버에서 옵니다. 멀리플레이어 게임은 리모트 알림을 사용하여 플레이어에게 언제 이동하는지 알려줍니다.

For developer guidance, see UserNotifications.

UserNotifications와 관련된 개발자 가이드는 다음 문서를 참조하세요.

Notification Behavior

People go to Settings > Notifications to manage notification behavior on an app-by-app basis. For example, people can turn an app's notifications on or off, allow notifications to be visible in Notification Center and on the lock screen, enable app icon badging, and choose one of the following notification styles:

사용자는 앱별로 알림 행동을 관리하기 위해서 설정 > 알림으로 이동합니다. 예를 들어, 사용자들은 앱의 알림을 켜거나 끌 수 있고, 알림 센터와 잠금 화면에서 보이게 할 수 있으며, 앱 아이콘에 나타나게 할 수 있으며, 다음의 알림 방식에서 하나를 선택할 수 있습니다.

  • Banner. Appears at the top of the screen for a few seconds while the device is in use, then disappears.

  • 배너. 기기를 사용하는 동안에 몇 초간 화면의 최상단에 보인  후, 사라집니다.
  • Alert. Appears at the top of the screen while the device is in use and stays there until manually dismissed.

  • 알림. 기기를 사용하는 동안에 화면의 최상단에 나타나고, 수동으로 닫기 전까지 유지됩니다.

Tapping a notification when the device is unlocked — or swiping it to the side when the device is locked — dismisses the notification, removes it from Notification Center, opens the corresponding app, and shows related information. For example, tapping a new email notification on an unlocked device opens Mail and shows the new message. On an unlocked device, swiping a notification up or letting it disappear dismisses the notification and may remove it from Notification Center.

기기가 잠금 해제되었을 때, 알림을 누르거나 기기가 잠겨있을 때 옆으로 스와이프 하면 알림을 닫고, 알림 센터에서 알림을 제거하고, 해당 앱을 열고 관련 정보를 보여줍니다. 예를 들어, 잠금 해제되어 있는 기기에서 새로운 이메일 알림을 누르는 것은 메일 앱을 열어 새로운 메시지를 보여줍니다. 잠금 해제되어 있는 기기에서 알림을 위로 스와이프 하거나 사라지게 하는 것은 알림을 무시하고 알림 센터에서 그 알림을 제거합니다.

A notification can also include a customizable detail view that provides more information and up to four buttons. For example, a to-do list app might deliver a task notification with a detail view that includes actions for deferring the task and marking it as complete. Calendar includes a detail view in event notifications that provides a Snooze button that briefly delays the event's alarm. People can open a detail view by using the touch and hold gesture on the notification or, on an unlocked device, swiping down.

알림은 또한 더 많은 정보와 네 개의 버튼까지 제공하는 커스텀할 수 있는 세부 뷰를 가질 수 있습니다. 예를 들어, To-do list 앱은 작업을 연기하고, 완료 표시하는 동작을 포함한 작업 알림을 상세 보기로 제공할 수 있습니다. 캘린더 앱은 이벤트의 알림을 잠시 지연시키는 Snooze button을 제공하는 이벤트 알림에 상세 보기를 포함합니다. 사용자는 잠금 해제된 기기에서 알림에 터치 또는 홀드 제스처를 사용하거나 아래로 스와이프 하여 상세 보기를 열 수 있습니다.

NOTE
People must explicitly opt into receiving notifications from every app that supports them — they’re asked to do so the first time they use the app. If someone opts out, they can always visit Settings to opt in.

사용자는 앱을 처음 사용할 때 알림 받는 것을 분명하게 선택해야 합니다. 받지 않기로 한다면, 언제든지 설정에서 다시 선택할 수 있습니다.

Designing a Great Notification Experience

Create succinct, easy-to-read notifications that provide useful information. People enable notifications to get quick updates, so focus on providing information of value. Use complete sentences, sentence case, proper punctuation, and don’t truncate your message — the system does this automatically, if necessary. Avoid telling people to open your app, navigate to specific screens, tap specific buttons, and perform other tasks that are hard to remember after the notification disappears.

유용한 정보를 제공하는 간결하고, 읽기 쉬운 알림을 만드세요. 사용자는 빠른 업데이트를 받기 위해 알림을 사용할 수 있으므로, 가치 있는 정보를 제공하는 데 집중하세요. 완벽한 문장, 문장의 대소문자, 적절한 구두점을 사용하고, 메시지를 자르지 마세요. 필요하다면  시스템이 자동으로 처리합니다. 사용자에게 앱을 열고, 특정 화면으로 이동해, 특정 버튼을 누르고 작업을 수행하도록 지시하는 것은 알림이 사라진 후 기억하기 어려우므로 지양하세요.

Don't include sensitive, personal, or confidential information in a notification. You can't predict what people will be doing when they receive a notification, so it's essential to avoid including private information that could display on the device screen.

민감하고, 개인적이거나 비밀 정보는 알림에 포함하지 마세요. 사용자가 알림을 받을 때 어떤 행동을 할지 예상할 수 없으므로, 기기 화면에 나타날 수도 있는 알림에 개인적인 정보를 포함하는 것은 지양하세요.

Avoid sending multiple notifications for the same thing, even if the user hasn't responded. People attend to notifications at their convenience. If you send multiple notifications for the same thing, you fill up Notification Center, and people may turn off notifications from your app.

사용자가 대답하지 않더라고, 같은 내용의 알림을 여러 개 보내는 것을 지양하세요. 사용자들 편한 때에 알림을 처리합니다. 같은 내용의 여러 알림을  보내면, 알림 센터에 쌓이게 되고, 사용자는 앱의  알림을 끌 수도 있습니다.

Provide descriptive, nonspecific text to display when notification previews are hidden. In Settings, people can choose to hide notification previews for all apps. In this situation, the system shows only your app icon and the default description Notification. To give people sufficient context to know whether they want to view the full notification, write text that succinctly describes the notification content without revealing too many details, like Friend Request, New Comment, Reminder, or Shipment. For developer guidance, see hiddenPreviewsBodyPlaceholder.

알림 미리 보기가 숨겨져 있을 때 보여줄 서술의 일반적인 텍스트를 제공하세요. 설정에서 사용자는 모든 앱의 알림을 숨길 수 있습니다. 이런 경우, 시스템은 앱 아이콘과 기본 설명 알림만 보여줍니다. 사용자에게 전체 알림을 보기 원하는지 알 수 있는 충분한 콘텍스트를 제공하기 위해서, 친구 요청, 새로운 댓글, 리마인더 또는 배송과 같은 세부 내용을 너무 많이 표시하지 않고 간결하게 알림을 설명하는 텍스트를 작성하세요. HiddenPreviewsBodyPlaceholder와 관련된 개발 가이드는 다음 문서를 참조하세요.

Don’t include your app name or icon. The system automatically shows this information at the top of each notification.

앱 이름이나 아이콘을 포함하지 마세요. 시스템에서 이 정보를 각 알림의 상단에 자동으로 보여줍니다.

Consider providing a sound to supplement your notifications. Sound is a great way to get someone's attention when they’re not looking at the screen. For example, a to-do list app might play an alert sound when it’s time to perform an important task. Your app can use a custom sound or a built-in alert sound for this. If you use a custom sound, make sure it’s short, distinctive, and professionally produced. (For developer guidance, see UNNotificationSound.) Keep in mind that people can turn off notification alert sounds, so don't rely on the sound to communicate important information. People can also enable a vibration that accompanies alert sounds; you can't enable such a vibration programmatically.

알림을 보완하는 소리 제공을 고려하세요. 소리는 누군가 화면을 보지 않고 있을 때 주의를 집중시키는 좋은 방법입니다. 예를 들어, to-do list 앱은 중요한 작업을 수행할 시간이 되었을 때 알림 소리를 낼 수 있습니다. 이런 방식으로 앱에 커스텀 소리 또는 내장된 알림 소리를 사용할 수 있습니다. 커스텀 소리를 사용하면, 짧고 독특하며 전문적으로 만들어져야 하는 것을 명심하세요. UNNotificationSound와 관련된 개발자 가이드는 다음 무서를 참조하세요. 사용자는 알림 소리를 끌 수 있기 때문에 중요한 정보를 전달하기 위해 소리에 의존하지 않아야 하는 것을 명심하세요. 사용자는 또한 알림 소리와 함께 진동을 활성화할 수 있습니다; 프로그램상으로는 진동을 활성화할 수 없습니다.

Consider providing a detail view. A notification detail view provides more information and lets people take immediate action without leaving their current context to open your app. A detail view should include useful information, be recognizable, and feel like a natural extension of your app. It can contain photos, videos, and other content, and you can update it dynamically while it's onscreen. For example, a ridesharing app could use a detail view to display a map that shows a car approaching the user's current location.

세부 화면 제공을 고려하세요. 알림 세부 화면은 더 많은 정보를 제공하고, 사용자가 앱을 실행해 현재 콘텍스트를 떠나지 않고 즉각적인 행동을 취할 수 있도록 도와줍니다. 세부 화면은 유용한 정보가 포함되어야 하며, 인지할 수 있어야 하고, 앱의 자연스러운 확장처럼 느껴져야 합니다. 세부 화면은 사진, 비디오 및 다른 콘텐츠를 포함할 수 있고, 동적으로 화면에 있는 동안 업데이트를 할 수 있습니다. 예를 들어, 함께 타기 앱은 세부 화면을 사용하여 사용자의 현재 위치로 접근하는 차가 나타나는 지도를 보여줄 수 있습니다.

Provide intuitive, beneficial actions. A notification detail view can include up to four action buttons. These buttons should be for performing common, time-saving tasks that eliminate the need to open your app. Create short, title-case button names that clearly describe the results of the action. A notification detail view can also display an onscreen keyboard for collecting information needed to take action. For example, a messaging app might let people respond directly from a new message notification.

직관적으로 도움이 되는 동작들을 제공하세요. 알림 세부 화면은 4개까지 동작 버튼을 포함할 수 있습니다. 이런 버튼들은 일반적이며 앱을 실행해야 하는 필요성을 감소시켜 시간을 절약하는 작업을 위해 제공되어야 합니다. 동작의 결과를 명확하게 설명하는 짧고 타이틀 케이스의 버튼 이름을 만드세요. 알림 세부 화면은 또한 동작을 하는데 필요한 정보를 수집하기 위한 화면 내 키보드를 표시할 수 있습니다. 예를 들어, 메시징 앱은 사용자가 새로운 메시지 알림에 직접 응답하도록 할 수 있습니다.

Avoid providing destructive actions. Think carefully before providing destructive actions in a notification detail view. If you must provide them, make sure people have enough context to avoid unintended consequences. Actions you identify as destructive appear in red.

삭제하는 동작을 제공하는 것은 지양하세요. 알림 세부 화면에서 삭제 동작을 제공하기 전에 주의해서 생각하세요. 반드시 제공해야만 한다면, 사용자가 의도되지 않은 결과를 피하기 위해 충분한 환경에 있는지 유의하세요. 삭제 동작으로 생각되는 버튼은 빨간색으로 표시하세요.

Sending Marketing Notifications

Don't use notifications to send marketing or promotional content unless people explicitly agree to receive such information. When people want to learn about new features, content, or events related to your app, they can grant their permission to receive marketing notifications. For example, the users of a subscriptions app might appreciate getting an offer to become a subscriber, and the players of a game might want to receive a special offer related to a live event.

사용자가 마케팅 또는 홍보 콘텐츠 받는 것을 명시적으로 동의하지 않는다면, 그런 알림을 보내지 마세요. 사용자가 새로운 기능, 콘텐츠 또는 앱과 관련된 이벤트에 대해 알기 원할 때, 마케팅 알림의 허용을 승인할 수 있습니다. 예를 들어, 구독 앱의 사용자들은 구독자가 되기 위한 제안을 받는 것을 좋아할 수 있고, 게임의 사용자들은 라이브 이벤트와 관련된 특별한 제안을 받고 싶어 할 수 있습니다.

Get people's permission if you want to send them promotional or marketing notifications. Before you send these notifications to people, you must receive their explicit permission to do so. Create an alert, modal view, or other interface that describes the types of information you want to send and gives people a clear way to opt in or out.

홍보 또는 마케팅 알림을 보내고 싶은 경우, 사용자의 허락을 구하세요. 사용자에게 이러한 알림을 보내기 전에, 허용한다는 명시적인 허락을 받아야 합니다. 보내고 싶은 정보의 유형을 설명하고 사용자가 명확하게 설정 또는 해지하는 alert, modal view 및 다른 인터페이스 요소를 만드세요.

Make sure people can manage their notification preferences within your app. In addition to requesting permission to send informational or marketing notifications, you must also provide an in-app settings screen that lets people change their choice. For guidance, see Settings.

사용자가 앱 내에서 알림 속성들을 관리할 수 있도록 유의하세요. 정보 또는 마케팅 알림을 보내는 허용을 요청하는 것뿐만 아니라, 사용자가 선택을 변경하도록 하는 앱 내의 화면도 제공하세요. Settings와 관련된 가이드는 다음 문서를 참조하세요.

Badging

Use badging to supplement notifications, not to denote critical information. Keep in mind that people can turn off badging for your app. If you rely on badging to communicate important information, you run the risk of people missing it.

중요한 정보가 아닌 알림을 보완하기 위해 배지를 사용하세요. 사용자들이 배지를 끌 수 있다는 사실 명심하세요. 배지를 통해서 중요한 정보를 전달하면, 사용자들은 그 정보를 놓칠 수 있습니다.

Use badging for notification purposes only. Badges shouldn't be used to display other types of numeric information, such as air quality, dates, stock prices, or weather.

알림의 용도로만 배지를 사용하세요. 대기 상태, 날짜, 주가 또는 날씨와 같이 숫자로 된 정보를 배지로 보여주는 것은 지양하세요.

Keep badges up to date. Update your app’s badge as soon as people view the corresponding information. You don’t want people to think there’s new information available, only to find that they’ve already seen it. Note that reducing a badge’s count to zero removes all related notifications from Notification Center.

배지를 최신 상태로 유지하세요. 사용자가 배지를 보는 즉시 업데이트하세요. 사용자가 새로운 정보를 사용할 수 있다고 생각할 수도 있지만, 사용자가 확인했다는 것을 알기 위함입니다. 배지의 수를 0으로 줄이면 알림 센터에서 관련 알림들이 사라지는 것을 유의하세요.


수정해야 할 부분이 있다면 알려주세요!

감사합니다!

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