Onboarding
Onboarding lets you welcome new users and reconnect with returning ones. An optional onboarding experience that’s fast, fun, and educational can help people get the most from your app without getting in their way.
Provide onboarding that helps people enjoy your app, not just set it up. People can appreciate the opportunity to learn more about your app, but they also expect it to just work. Avoid including setup or licensing details in your onboarding experience. For guidance, see Launching.
사용자가 앱을 단순하게 설치하는 것이 아닌 즐길 수 있도록 돕는 onboarding을 제공하세요. 사용자들은 앱에 대해 더 많은 것을 배울 수 있는 기회로 높이 평가할 수 있지만, 또한 앱이 단순하게 작동하기를 기대합니다. 설치나 라이선스에 대한 자세한 것을 onboarding 경험에 포함하는 것을 피하세요. 가이드라인은 다음 문서를 참조하세요.
Get to the action quickly. After the system replaces your launch screen with your initial app screen, let people dive right in and start enjoying your app. If you need to provide tutorials or intro sequences, give people a way to skip them and don't automatically show them to returning users.
재빨리 행동에 옮기세요. 시작 화면이 초기 화면으로 변경된 후, 사용자가 앱을 바로 시작해서 즐길 수 있도록 하세요. 튜토리얼이나 소개하는 순서를 제공하려고 하면, 사용자에게 생략할 수 있는 방법을 제공하고 복귀하는 사용자들에게 자동으로 보여주지 마세요.
Anticipate the need for help. Proactively look for times when people might be stuck. A game, for example, could casually show useful tips when paused or when a character isn’t advancing. Let people replay tutorials in case they miss something the first time.
도움의 필요성을 예측하세요. 사용자들이 멈춰있는 시간을 사전에 미리 살펴보세요. 예를 들어, 게임에서 일시 중지되거나 캐릭터가 진행하지 않을 때, 무심코 유용한 팁을 보여줄 수 있습니다. 사용자가 처음에 무언가를 놓친 경우, 튜토리얼을 다시 보여주세요.
Stick to the essentials in tutorials. It’s fine to provide guidance for beginners, but education isn’t a substitute for great app design. First and foremost, make your app intuitive. If too much guidance is needed, revisit the design of your app.
튜토리얼에서 필수적인 것은 고정하세요. 처음 시작하는 사람들에게 가이드를 제공하는 것은 괜찮지만, 교육은 최고의 앱 디자인을 위해서는 방해가 됩니다. 처음 가장 먼저 해야 할 것은 앱을 직관적으로 만드세요. 너무 많은 가이드가 필요하다면, 앱 디자인에 대해서 다시 논의해보세요.
Make learning fun and discoverable. Learning by doing is a lot more fun and effective than reading a list of instructions. Use animation and interactivity to teach gradually and in context. Avoid displaying static screenshots that appear interactive.
배우는 것을 재미있고 쉽게 찾을 수 있도록 하세요. 무언가를 함으로써 배우는 것은 단순히 설명을 읽는 것보다 더 재미있고 효과적입니다. 콘텍스트에서 점진적으로 가르치기 위해 애니메이션과 소통하는 것을 이용하세요. 소통을 하는 것처럼 보이는 고정된 screenshots 보여주는 것을 피하세요.
수정해야 할 부분이 있으면 알려주세요!
감사합니다!
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